Atklāj Baltijas dizaina daudzveidību izstādē "Design Isle"

Rudenī Rīga, kā ierasts, kļūs par Baltijas dizaina galvaspilsētu, jo no 5. līdz 7. oktobrim Ķīpsalā notiks Rīgas starptautiskā dizaina izstāde „Design Isle 2018”. Tajā varēs apskatīt Baltijas dizaina uzņēmumu, profesionāļu un studentu rūpnieciskā, modes, vides, interjera, foto un grafiskā dizaina darbus.

Ekspozīcija

Izstādē būs apskatāmas dizaina mēbeles, gaismas ķermeņi, apģērbi un aksesuāri, dzīvesstila produkti u. c. oriģināli dizaina produkti, ko prezentēs Baltijas vadošie dizaineri un dizaina uzņēmumi.

Latvijas dizaina oriģinalitāti varēs novērtēt, aplūkojot konkursa “Latvijas Dizaineru savienības balva dizainā 2018” izcilākos darbus, kurus izvirzījusi profesionāla žūrija. Darbi tiek dalīti četrās kategorijās – interjera, vides, lietu un saziņas dizains.

Ar svaigām idejām un neordināriem risinājumiem pārsteigs arī Latvijas dizaina skolu un augstskolu audzēkņi, kas izstādē prezentēs savus diplomdarbus un radošos projektus.

Baltijas dizaina gadatirgus!

Izstādē „Design Isle” notiks arī Baltijas dizaina gadatirgus, kur talantīgie pašmāju un Baltijas dizaineri tirgos oriģinālus un mūsdienīgus dizaina produktus – interjera priekšmetus, apģērbus, aksesuārus, dzīvesstila produktus un vēl daudz ko citu.

Eksperta viedoklis

Rūpnieciskais dizains

Aldis Circenis, dizainers

„Rūpnieciskā dizaina joma Latvijā ir neviendabīga. Pastāv atsevišķas rūpniecības nozares, kurās dizains attīstās, jo ražotāji izprot un novērtē laba dizaina nozīmi produktu pārdošanas apjomu kāpināšanā. Tāda, piemēram, ir iepakojuma dizaina nozare, kurā toni nosaka kosmētikas un atsevišķi pārtikas ražošanas uzņēmumi. Attīstības dzinuļi šeit ir kā savstarpējā konkurence, tā arī iespēja stimulēt pieprasījumu ar izcila dizaina palīdzību.

Mēbeļu un kokapstrādes nozarē par labu dizainu ir iespējams runāt vien atsevišķos gadījumos. Mēbeļu tirgus ir ļoti fragmentēts, piedāvājumam bieži ir gadījuma raksturs. Lielās resursu ietilpības dēļ jaunu produktu attīstīšana un ieviešana ražošanā ir ļoti dārgs process. Savukārt patērētāji veido vairākas grupas ar izteikti atšķirīgu gaumi. Šī iemesla dēļ vietējiem mēbeļu ražotājiem un pārdevējiem nav iespējams sasniegt kaut cik vērā ņemamu katra atsevišķa produktu apgrozījumu, lai atmaksātos izstrādāt un ražot augstas kvalitātes dizaina mēbeles. Tradīciju trūkums moderni latviskas vides veidošanā bremzē arī rūpnieciskā dizaina attīstību mēbeļu ražošanas jomā.

Lai spētu konkurēt starptautiskā mērogā, Latvijas dizaineriem, pirmkārt, ir nepieciešami projekti pašu mājās, jo tā ir iespēja eksperimentēt, veidot savu rokrakstu, iegūt pārliecību, augt un attīstīties.”

Interjers un arhitektūra

Ivars Šļivka, arhitekts

„Praktizējošam arhitektam jēdziens „dizains” lielākoties nozīmē detaļu kultūru – arhitektoniskās koncepcijas turpinājumu detaļās interjeros, fasāžu un vides dizainā. Labs arhitekts noteikti ir arī dizainers. Rastrelli taču arī pats skicēja pilīm durvju rokturus! Tas ir kvalitātes jautājums. No nozaru profesionālās sadarbības kvalitātes ir atkarīga būvobjektu, jebkuras pārveidotās vides kvalitāte.

Mūsu birojā dizaina daļu projektos izstrādā paši arhitekti vai arī piesaistīti dizaineri. Tādējādi iecerētais būves sajūtu lauks tiek nodots līdz galam. Redzam arī, ka pie nosacītās dizaineru pārpilnības nav nemaz tik daudz profesionāļu, kuri varētu patstāvīgi tikt galā ar vides vai interjera dizaina uzdevumiem labākajā līmenī. Ja vien nerunājam par dizainu kā dekorēšanu, profesija pieprasa zināmu eksakto zināšanu līmeni, ko dizaineru skolas un augstskolas nesniedz vai sniedz nepietiekami.”

Modes dizains

Anita Sedliņa, stila žurnāla „Pastaiga” modes redaktore

“Kā ikviena dizaina disciplīna Latvijā, kā arī modes dizaina nozare nav viennozīmīgi definējama un aprakstāma. Tā ir sfēra, kurā iesaistītā skaistuma latiņa šķiet vilinoša ikvienam, tādēļ manāmu disonansi veido nozares profesionāļi un tās jaunpienācēji, kas visbiežāk ir zināmāki, iecienītāki par pirmajiem, bet tas nenozīmē, ka kvalitatīvāki.

Viena no lielākajām problēmām nozarē ir nespēja sadarboties un centieni pašam dizaineram darboties visās pastarpinātajās jomās starp produktu un pircēju, un tas nozog kvalitāti ikvienā no tām. Tomēr iepriecinoša ir pēdējos gados vērojamā sabiedrības ieinteresētība un spēja novērtēt nozares produktu vērtību. Lai Latvijā radītu modes dizainu saprastu un novērtētu citviet pasaulē, ir nepieciešams, lai to, pirmkārt, saprastu arī mājās. Tas ir ceļš, pa kuru katram zīmolam ir jādodas individuāli.

Aktīvākie, darbīgākie un kvalitatīvākie modes zīmoli ir atzīti gan Latvijā, gan ārpus valsts robežām. Veiksmes un prieka stāstu vidū atzīmējams Agneses Narņickas zīmols „One Wolf”, Elīnas Dobeles arhitektoniskie apavi, uz modes un mākslas latiņas strādājošie un par viennozīmīgu lepnumu uzskatāmais duets “Mareunrol's”, kā arī vērojama pozitīva tendence bērnu modes dizaina attīstībā, kur īpaši ir izceļams zīmols „Paade Mode”.”

Izglītība un inovācijas

Katru gadu izstādē piedalās jauni un daudzsološi talanti, kuri pārstāv labākās Latvijas skolas un augstskolas. Viņi prezentē rūpnieciskā, modes, interjera un vides dizaina darbus, kas apvieno svaigas un mūsdienīgas idejas, revolucionāru un humoristisku skatījumu uz dizainu un tā lietojumu. Tie ir darbi ar lielu potenciālu!

Galerija

Foto
Video

Lejupielādēt izstādes ceļvedi

Izstādes ceļvedī ir apkopota informācija par uzņēmumiem, kas piedalās izstādē.

Ceļvedī ērti var atrast jūs interesējošo uzņēmumu pēc nosaukuma, pārstāvētās nozares vai stenda numura.

Izstādes ceļvedī ir ietverts halles plāns, kas palīdzēs ātrāk nokļūt līdz tam.

Dalībnieku saraksts

Dalībnieku sarakstā alfabēta secībā ir sarindoti visi izstādes dalībnieki. Saraksts regulāri tiek papildināts un atjaunots.

Izstādes dalībniekus var atlasīt pēc pārstāvētās nozares vai valsts. Tāpat šeit atradīsiet jums interesējošā uzņēmuma stenda numuru un kontaktus.