Modes dizains  

Eksperta viedoklis

Anita Sedliņa, stila žurnāla „Pastaiga” modes redaktore
“Kā ikviena dizaina disciplīna Latvijā, modes dizaina nozare nav viennozīmīgi definējama un aprakstāma. Tā ir sfēra, kurā iesaistītā skaistuma latiņa šķiet vilinoša ikvienam, tādēļ manāmu disonansi veido nozares profesionāļi un tās jaunpienācēji, kas visbiežāk ir zināmāki, iecienītāki par pirmajiem, bet tas nenozīmē, ka kvalitatīvāki.

Viena no lielākajām problēmām nozarē ir nespēja sadarboties un centieni pašam dizaineram darboties visās pastarpinātās jomās starp produktu un pircēju, un tas nozog kvalitāti ikvienā no tām. Tomēr iepriecinoša ir pēdējos gados vērojamā sabiedrības ieinteresētība un spēja novērtēt nozares produktu vērtību. Lai Latvijā radītu modes dizainu saprastu un novērtētu citviet pasaulē, ir nepieciešams, lai to, pirmkārt, saprastu arī mājās. Tas ir ceļš, pa kuru katram zīmolam ir jādodas individuāli.

Aktīvākie, darbīgākie un kvalitatīvākie modes zīmoli ir atzīti gan Latvijā, gan ārpus valsts robežām. Veiksmes un prieka stāstu vidū atzīmējams Agneses Narņickas zīmols „One Wolf”, Elīnas Dobeles arhitektoniskie apavi, uz modes un mākslas latiņas strādājošie un par viennozīmīgu lepnumu uzskatāmais duets "Mareunrol's", kā arī vērojama pozitīva tendence bērnu modes dizaina attīstībā, izceļot zīmolu „Paade Mode”.”

ATBALSTĪTĀJI


INFORMATĪVIE ATBALSTĪTĀJI