Rūpnieciskais dizains  

Eksperta viedoklis

Aldis Circenis, dizainers
„Rūpnieciskā dizaina joma Latvijā ir neviendabīga. Pastāv atsevišķas rūpniecības nozares, kurās dizains attīstās, jo ražotāji izprot un novērtē laba dizaina nozīmi produktu pārdošanas apjomu kāpināšanā. Tāda, piemēram, ir iepakojuma dizaina nozare, kurā toni nosaka kosmētikas un atsevišķi pārtikas ražošanas uzņēmumi. Attīstības dzinuļi šeit ir kā savstarpējā konkurence, tā ir iespēja stimulēt pieprasījumu ar izcila dizaina palīdzību.

Mēbeļu un kokapstrādes nozarē par labu dizainu ir iespējams runāt vien atsevišķos gadījumos. Mēbeļu tirgus ir ļoti fragmentēts, piedāvājumam bieži ir gadījuma raksturs. Lielās resursu ietilpības dēļ jaunu produktu attīstīšana un ieviešana ražošanā ir ļoti dārgs process. Patērētāji, savukārt, veido vairākas grupas ar izteikti atšķirīgu gaumi. Šī iemesla dēļ vietējiem mēbeļu ražotājiem un pārdevējiem nav iespējams sasniegt kaut cik vērā ņemamu katra atsevišķa produktu apgrozījumu, lai atmaksātos izstrādāt un ražot augstas kvalitātes dizaina mēbeles. Tradīciju trūkums moderni latviskas vides veidošanā arī bremzē rūpnieciskā dizaina attīstību mēbeļu ražošanas jomā.

Lai spētu konkurēt starptautiskā mērogā, Latvijas dizaineriem, pirmkārt, ir nepieciešami projekti pašu mājās, jo tā ir iespēja eksperimentēt, veidot savu rokrakstu, iegūt pārliecību, augt un attīstīties.”

ATBALSTĪTĀJI


INFORMATĪVIE ATBALSTĪTĀJI